×

Caută

Un număr din ce în ce mai mare de companii folosesc realitatea virtuală (RV) pentru a recruta și pregăti personalul, cu experiențe captivante care permit angajatorilor să organizeze trainingul și să dezvolte empatia la lucru.

Londra (CNN Business)

Compania feroviară germană Deutsche Bahn a început să folosească RV în urmă cu patru ani pentru a atrage personal nou. Potențialii angajați pot folosi o cască RV și „în câteva secunde, pot experimenta jobul într-o atmosferă reală”, spune Kerstin Wagner, Directoarea Departamentului Talent Acquisition.

RV poate ajuta companiile să-i aleagă pe cei mai buni în echipa lor. Compania de tehnologie israeliană Actiview a dezvoltat o platformă de recrutare care folosește o interfață RV pentru a evalua candidații. Tehnologia permite angajatorilor să ofere noilor recruți un tur virtual al birourilor lor sau ocazia de a-l cunoaște virtual pe Directorul Executiv.

Folosind platforma Actiview, candidații participă la un test-enigmă. „Simularea RV ne permite să controlăm ce vede, aude și simte utilizatorul. Le observăm comportamentul și colectăm datele”, explică Roy Elishkov, vicepreședintele Strategie și Dezvoltare Afaceri Actiview.

Simulare RV pentru recrutare
Compania de tehnologie israeliană Actiview a dezvoltat o interfață RV pentru a evalua candidații

Transformarea modului de training al companiilor

RV transformă modul de training. De exemplu, armata britanică a prezentat recent un program pilot care va folosi RV pentru a pregăti soldații și, din 2017, lanțul de fast-food KFC folosește un joc de RV pentru a instrui angajații cum să pregătească puiul prăjit.

Deși folosirea RV pentru trainingul angajaților nu este încă folosit pe scară largă, experții cred că va fi în viitor.

„RV permite utilizatorului să facă o incursiune experimentală, foarte folositoare din punct de vedere al abilităților. Există și o motivație financiară, pentru că poate fi dificil, logistic vorbind, să creezi aceste scenarii în viața reală”, a spus Jeremy Dalton, directorul RV la firma de consultanță PwC UK.

RV îți permite să explorezi scenarii de lucru și să înțelegi impactul alegerilor și acțiunilor tale. ”Este și o metodă eficientă pentru trainingul practic, permițând oamenilor să efectueze o acțiune cu propriile lor mâini”, a adăugat el.

După cum spune Arturo Schwartzberg, co-fondatorul companiei e-learning SweetRush, o incursiune în RV poate ajuta la generarea empatiei. „Poți experimenta cum este să fii într-un scaun cu rotile, sau să fii minoritatea din sală, sau să faci munca dificilă a altcuiva la care nu te-ai gândit niciodată,” a spus el.

AUCKLAND, NEW ZEALAND – JUNE 18: The exterior of the Hilton Auckland is seen on June 18, 2008 in Auckland, New Zealand. The Auckland City Criminal Investigation Branch are investigating four members of the England playing squad following an alleged incident at a private room at the hotel on June 15, 2008. (Photo by Phil Walter/Getty Images)

SweetRush a lucrat cu Hilton la dezvoltarea unei experiențe de RV pentru a arăta angajaților realitatea de a conduce un hotel, de la recepție până la curățenie. După un pilot succes, experiența RV a fost extinsă global  la șase birouri Hilton. „În timpul incursiunii, membrii echipei pot merge prin hotel și pot participa la sarcini operaționale unice, ca de exemplu prepararea room-service”, a spus Gretchen Stroud, vicepreședintele departamentului Talent, Learning&Engagement la Hilton. ”Sunt ghidați de către ”Vic”, recepționerul nostru virtual.”

Rezolvarea diferenței de salarizare dintre femei si bărbați

Un nou val de companii tehnologice caută să folosească RV inovativ la locul de muncă. De exemplu, Vantage Point a dezvoltat o platformă de training bazată pe RV pentru a  produce un training captivant pentru companii împotriva hărțuirii sexuale.

Trainingul îi ghidează pe utilizatori prin diferite situații: de exemplu, o petrecere la birou unde limitele între cadrul personal și profesional sunt neclare, iar utilizatorul alege cum să reacționeze la comentarii specifice si acțiuni.

„RV permite angajaților să vadă limbajul corporal, să audă tonul, să experimenteze contextul situației”, a spus fondatorul Vantage Point, Morgan Mercer. „John intră in spațiul personal al lui Sally când face un comentariu specific? Ce ton are? Ea pare să se simtă incomod? Acestea sunt lucruri pe care trebuie să le vezi, să le auzi și să le simți.”

Tehologia VR utilizata inovativ de companii la locul de munca
Vantage Point a dezvoltat o platformă de training bazată pe RV pentru a produce un training captivant pentru companii împotriva hărțuirii sexuale.

Mercer lucrează acum la un program RV care să ajute femeile să dezvolte abilități de negociere în încercarea de a adresa problema diferenței de salarizare între femei și bărbați.

 „Îți va permite să stai de partea cealaltă a mesei în fața șefului tău într-o negociere virtuală, să spui ce ai avea de spus, să experimentezi și apoi să ai o idee despre rezultatul tău față de cel al colegilor tăi”, a spus ea. „Ar putea avea un impact major asupra parității de gen.”

Alte știri

Vă poate ajuta blockchain să deveniți un cumpărător mai etic?

CNN - Vă gândiți vreodată de unde provine mâncarea pe care o consumați? Sau dacă persoanele care au recoltat cafeaua dumneavoastră preferată au fost remunerate corect?

Tehnologia care mobilizează persoanele cu dizabilități în mediul urban

CNN - Prin natura lor, orașele sunt dificil de navigat, dar pentru persoanele cu dizabilități pot fi asemenea unor piste cu obstacole integrate într-un labirint.

Sunt orașele mici cele mai inteligente?

CNN - Când auzim despre transformări urbane, tindem să ne gândim la mega orașe cu clădiri înalte, ca Shanghai, Dubai sau Hong Kong...


Descarcă broșura cu soluțiile Smart Retail oferite de Vodafone business

Descarcă broșura
×

Descarcă broșura cu soluțiile Smart Retail

Completează formularul de mai jos pentru a putea descărca brușura

Declar că mi-au fost aduse la cunoștinţă informaţiile despre protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi liberă circulaţie a acestor date, conform legislației în vigoare, respectiv:

  • dreptul de acces la datele cu caracter personal prelucrate;
  • dreptul de a solicita către S.C. Vodafone România S.A. rectificarea datelor cu caracter personal;
  • dreptul de a solicita S.C. Vodafone România S.A. ștergerea datelor cu caracter personal atunci când acestea nu mai sunt necesare în scopul organizării și desfășurării Campaniei;
  • dreptul de a solicita S.C. Vodafone România S.A. restricţionarea prelucrării;
  • dreptul de a solicita S.C. Vodafone România S.A. transmiterea datelor cu caracter personal care îi privesc într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat;
  • dreptul de a se opune prelucrării, inclusiv celor efectuate în scopuri de marketing;

precum și faptul că îmi pot exercita aceste drepturi trimiţând o cerere scrisă datată și semnată pe adresa SC VODAFONE ROMÂNIA SA, cu sediul în București, strada Barbu Vacarescu nr 201.

Vom face toate eforturile pentru a ajuta, dar dacă Participanţii au în continuare nemulţumiri, pot contacta Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – datele de contact se găsesc la adresa www.dataprotection.ro.

One thought on “RV transformă Resursele Umane

Comments are closed.

Ești interesat de soluțiile noastre?

Trimite-ne o cerere și unul dintre specialiștii noștri IoT te va contacta.